Choroby żołądka i dwunastnicy

Choroby dotyczące żołądka to między innymi zapalenie błony śluzowej żołądka. Do jej pojawienia się prowadzi wiele czynników, które podrażniają bądź uszkadzają śluzówkę żołądka 다운로드. Można tu wymienić nadżerkowe i krwotoczne zapalenie błony śluzowej żołądka, refluksowe, infekcyjne oraz zanikowe zapalenie błony śluzowej żołądka 다운로드. Do przewlekłego zapalenia najczęściej dochodzi pod wpływem zakażenia bakterią H.pylori, którą szacuje się, iż zakażonych nią jest około 50% całej populacji na świecie 음악 편집 프로그램 다운로드. Charakterystycznymi objawami są bóle oraz uczucie dyskomfortu w nadbrzuszu.

Innym schorzeniem jest choroba wrzodowa żołądka 다운로드. W procesie tym pojawiają się ubytki w błonie śluzowej żołądka oraz dwunastnicy, która jest narażona na działanie kwasu solnego i pepsyny. Najczęstszą przyczyną powodującą wrzody jest bakteria H 프레디 피자가게 다운로드. pylori. Występuje aż u 70% osób cierpiących na wrzody żołądka i u 95% chorych na wrzody dwunastnicy. Jako drugą częstą przyczyną podaje się stosowanie niesteroidowych leków przeciwzapalnych 다운로드. Najrzadszą przyczyną jednak możliwą jest ciężki stres. Wrzody żołądka występują pięć razy rzadziej niż wrzody dwunastnicy.

Kobiety chorują zwykle rzadziej niż mężczyźni, jednakże jest to niewielka różnice w liczbie chorych 다운로드. Wrzody żołądka zwykle rozwijają się w przedziale wiekowym 55-65 lat, natomiast wrzody dwunastnicy w przedziale 25-75 lat. Powikłaniami może być krwawienie, perforacja oraz zwężenia odźwiernika 마이크로소프트 오피스 2013. Z wrzodów żołądka mogą rozwinąć się nowotwory, więc należy je badać w tym kierunku. Schorzeniem może być również krwawienie z górnego odcinka przewodu pokarmowego 다운로드. Do krwawienia dochodzi przez występowanie żylaków przełyku. Bardzo częstą przyczyną jest krwawienie z wrzodów żołądka czy też dwunastnicy 다운로드. Do innych przyczyn zalicza się także zespół Mallory’ego-Weissa, zmiana o typie Dieulafoy, krwotoczne zapalnie błony śluzowej żołądka, zapalenie przełyku, nowotwory oraz dysplazje naczyniowe. Niewłaściwie leczenie krwawienia, powoduje wystąpienie śmiertelności w 10% przypadków.