Choroby wątroby i dróg żółciowych

Jedną z chorób wątroby jest autoimmunologiczne zapalenie wątroby o charakterze przewlekłym 포토샵 무료버전 다운로드. Narząd ulega postępującemu uszkodzeniu martwiczo-zapalnemu. Ponadto dochodzi do hipergammaglobulinemi i obecności krążących autoprzeciwciał. Etiopatologia tego schorzenia dotąd nie została poznana 참 좋은 말 다운로드. Mówi się o predyspozycjach do jej wystąpienia takich jak podłoże genetyczne, zwiększona ekspozycja autoantygenów oraz wystąpienie defektu w mechanizmach regulujących odpowiedź immunologiczną 사이드 싱크 3.0 다운로드.

U kobiet występuje częściej. Może przybierać formę od postaci bezobjawowej aż do bardzo ciężkich stanów 컴퓨터 gta 다운로드. Innym schorzeniem są cholestatyczne choroby wątroby. Ich przyczyną mogą być zaburzenia w wydzielaniu żółci lub zaburzenia jej transportu. Widoczne skutki cholestazy to tłuszczowe stolce, utrata wagi, utrata magnezu oraz wapnia a także niedobory witamin, które są rozpuszczalne w tłuszczach 다운로드. Te ostatnie skutkują problemami z krzepnięciem krwi. Mogą również doprowadzić do osteoporozy, nocnej ślepoty bądź zwyrodnienia mięśniowo-nerwowego 마인크래프트 고아원.

Charakter nieodwracalny ma także marskość wątroby. Do jej powstawania przyczyniają się czynniki takie jak wirusy, toksyny, alkohol, niektóre leki, choroby autoimmunologiczne oraz dróg żółciowych python 3.6. Z kolei jednym z poważnych schorzeń dróg żółciowych jest kamica żółciowa. Jedna z najczęstszych chorób przewodu pokarmowego. Jej przebieg polega na tym, iż w pęcherzyku żółciowym, przewodach zewnątrz i wewnątrzwątrobowych powstają złogi czyli kamienie żółciowe 다운로드. Mogą być one cholesterolowe, barwnikowe i mieszane. Charakterystycznym objawem jest tak zwana kolka żółciowa, powodują bardzo silny i nagły ból w nadbrzuszu, który może promieniować do pleców 패스맨 다운로드. Kolka pojawia się najczęściej po spożyciu potraw ciężkostrawnych i tłustych. Kamica żółciowa niesie za sobą ryzyko wielu powikłań, stąd stanowi ona poważny problem kliniczny 트 랭글 다운로드. Jej rozpoznanie jest możliwe dzięki ultrasonografii. Leczenie opiera się na próbie rozbicia złogów, kruszenia ich i usuwania, jednakże najskuteczniejszą metodą jest chirurgiczne usunięcie metodą laparoskopową.