Choroby jelita grubego

Jednym ze schorzeń jelita grubego jest wrzodziejące zapalenie jelita grubego. W tym przypadku błona jelita zaczerwieniona, obrzęknięta i występują grudki chłonne 다운로드. W postaciach ciężkich dochodzi do owrzodzenia oraz zmian krwotocznych. Objawami są przede wszystkim biegunki, często krwawe. Ponadto ból brzucha, który jest bardzo silny w ostrym przebiegu 다운로드. Rzadziej występują wzdęcia, nudności i wymioty, brak łaknienia czy też gorączka. Innym schorzeniem jest choroba Crohna. W błonach ścian jelita tworzą się przetoki, zwężenia oraz guzy zapalne 안드로이드 m3u8 다운로드.

Mogą również wystąpić okołoodbytnicze przetoki a także rozpadliny. Objawem jest okresowa biegunka, kolkowy ból brzucha, z czasem dochodzi do znacznej utraty masy ciała w wyniku braku łaknienia 다운로드. Jelito grube może także zostać dotknięte nowotworami. Rak jelita grubego oraz odbytnicy to trzeci co do częstości występowania nowotwór zaliczany jako złośliwy 다운로드. Większość przypadków tej choroby wywodzi się z gruczolaków. Jako czynniki ryzyka podaje się wysokie spożycie kalorii. Do czynników ryzyka zalicza się również niewielką aktywność fizyczną a także niską zawartość selenu w diecie 다운로드.

Ryzyko rozwoju raka jelita grubego, zwiększa się wraz z wiekiem. Występowanie u chorego gruczolaka, także zwiększa ryzyko rozwoju nowotworu 다운로드. Około 95% przypadków są to gruczolakoraki. Rzadko występują raki włókniste. Rak jelita grubego rozprzestrzenia się głównie poprzez naczynia krwionośne 다운로드. Długo nie powoduje żadnych dolegliwości i nie daje objawów, dlatego bardzo często rozpoznawany jest już w stadium zaawansowanym. Objawami, które mogą świadczyć o nowotworze oraz wymagające natychmiastowej konsultacji są krwawe stolce oraz znaczące zmiany w natężeniu wypróżniania się 다운로드. Mogą występować także bóle brzucha, wzdęcia, utrata masy ciała, anemia, osłabienie i gorączka. Rokowanie uzależnione jest od tego jak głęboko znajduje się guz w jelicie 거북이 음악. Wpływ na to ma również jego budowa histologiczna. Naciekanie naczyń żylnych oraz limfatycznych, znacząco skraca czas przeżycia.